Noutati

CAREER4U - SOFTWARE DE ORIENTARE IN CARIERĂ

GATA PENTRU TESTARE!

În această lună, noul software de consiliere și orientare în carieră, CAREER4U, va fi testat în licee, Agenții Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă cât şi în Centrele de Consiliere și Orientare privind Cariera din mediul universitar.

Testarea CAREER4U este coordonată de către Universitatea "Danubius" din Galaţi, Universitatea Româno-Americană din Bucureşti, Universitatea "Lucian Blaga" din Sibiu şi Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bistriţa-Năsăud.

Fiecare dintre cele patru instituţii partenere va derula activităţi de orientare în carieră prin  instrumentul digital CAREER4U, regiunile vizate fiind: Regiunea Sud-Est, Regiunea Centru, Regiunea Bucuresti Ilfov, Regiunea Nord-Vest.

CE ESTE CAREER4U?

CAREER4U este o platformă virtuală care cuprinde peste 250 de profile ocupaționale. Acest software pentru consiliere și orientare în carieră este un instrument util pe care utilizatorii îl vor folosi pentru a descoperi care sunt profesiile potrivite atât intereselor personale cât și competențelor pe care aceștia le au.

Cu alte cuvinte, CAREER4U facilitează orientarea profesională a utilizatorului în conformitate cu abilităţile reale identificate prin seturi de instrumente de analiză personalizată.

CAREER4U materializează rezultatele unui proiect manageriat de Universitatea Danubius, finanţat prin programul Leonardo da Vinci - Transfer of Innovation Orientare digitală: Software de consultanţă în plasarea pe piaţa muncii şi dezvoltarea carierei profesionale”, alături de partenerii săi: CASCAiD Ltd., Marea Britanie, Centro Studi Pluriversum, Italia Universitatea din Camerino, Italia, DEP Institut, Spania, Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă, Bistriţa – Năsăud, Universitatea “Lucian Blaga” din Sibiu, Agenţia Naţională pentru Calificări – Bucureşti, Universitatea Româno - Americană, Bucureşti şi Fundaţia SATEAN Brăila.

CUM VA FI UTILIZAT CAREER4U ?

Fiecare utilizator va primi răspunsul pe care îl așteaptă cu privire la profesia care i se potrivește după ce va parcurge pașii specifici celor două categorii de întrebări grupate  în funcție de ceea ce și-ar dori utilizatorul să facă și ceea ce ar putea face în funcție de competențele sale.

Fiecare profil ocupațional include: activităţi desfăşurate, cunoştinţe şi competențe personale, oportunități de angajare, parcursul de formare profesională, link-uri utile către surse de informare.

Ce se întâmplă după testarea CAREER4U ?

Prin testarea CAREER4U - platformă de orientare și consiliere în carieră, echipa proiectului Leonardo da Vinci - Transfer of Innovation “Orientare digitală: Software de consultanţă în plasarea pe piaţa muncii şi dezvoltarea carierei profesionale”, dorește să se asigure de faptul că acest software este eficient și, pe baza feedback-ului primit de la liceenii, studenții, absolvenții care vor testa CAREER4U, să dezvolte baza de date existentă pe această platformă și să îmbunătățească experienţa utilizatorilor.

Dacă dorești să testezi CAREER4U, nu ezita să contactezi echipa noastră!

Date de contact:

Antoneta Glod – consilier orientare în carieră

Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră al Universității “Danubius”

e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

telefon: 0372 361 200, 0372 361 186

www.career4u.ro

Facebook: CAREER4U

Citeşte mai departe ...

ABONAMENT TRANSURB PENTRU STUDENTI

Până pe data de 20 februarie, studentii Universitatii "Danubius" sunt așteptați la secretariatul universității pentru a beneficia de abonament TRANSURB.

Studenții trebuie să se prezinte cu o copie color a cărții de identitate.

 

Șef Birou relații Publice,

Ana Alina IONESCU DUMITRACHE

 

Citeşte mai departe ...

INVESTinGREEN! START-UP ÎN SECTORUL VERDE!

Curs de formare: de la o idee bună la o afacere bună! 

 

INVESTinGREEN este un proiect european care îşi propune să testeze un model de orientare şi de creare de start-up în sectorul verde. InvestInGreen este promovat de către Provincia Perugia şi se desfăşoară în parteneriat cu alţi şapte parteneri din Italia, România, Grecia, Polonia şi Bulgaria: Departamentul Muncii şi Comerţului al oraşului Murcia, regiunea Marche, Italia Forma, Şcoala de Comerţ şi Turism Milano, Satean, Adam Smith College of Management, Labour Institute of the General Confederation of Greek Labour.

Pe 18 februarie 2015, între orele 15.00-17.30, va avea loc cursul de formare „De la o idee bună, la o afacere bună!” (susţinut de Radu Oprea).

Pe 20 februarie, între orele 15.00 – 17.30, se va desfăşura cursul de formare „Plan operativ şi Business Plan”, (Radu Oprea, reprezentant bancă, reprezentant finanţator).

Între 23 februarie şi 27 februarie – interviuri individuale (ghidare în completarea Business Plan-ului, pregătirea etapelor şi a documentaţiei pentru accesarea de finanţări start-up). Programul zilnic va fi stabilit de către consilier (Radu Oprea) şi participanţi (model business plan utilizat de tutor, bancă sau OI).  

De la data interviului până la 28 februarie – evaluarea ideii antreprenoriale şi feedback (Cristina Panara).

13 Martie – prezentarea ideilor în cadrul seminarului de transfer. 

În perioada martie-mai 2015, va avea loc conferinţa de prezentare a celor mai bune patru idei de afaceri băncilor şi potenţialelor părţi interesate. 

Gălăţenii care doresc să participe trebuie să completeze formularul de înscriere, împreună cu Anexa 1 „Descrierea ideii de afacere”, şi să trimită documentaţia la adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., specificând: Proiect InvestInGreen. Formularul şi Anexa 1 completate pot fi transmise şi Fundaţiei S.A.T.E.A.N, Calea Călăraşilor, nr 15, Brăila, sau prin livrare personală.

IMPORTANT! Înscrierile se pot face şi în cadrul sesiunilor,  la sala A38, Universitatea ”Danubius”.

 

Alte informaţii pot fi obţinute la numărul de telefon 0761 10 00 43 sau scriind un e-mail la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

 

Succes!

Șef Birou Relații Publice,

Ana Alina IONESCU DUMITRACHE

Citeşte mai departe ...

EDUCAȚIE PENTRU CUTREMUR: ZIUA EUROPEANĂ A NUMĂRULUI UNIC 112

Universitatea „Danubius”, Scoala Postliceală „Danubius”, Asociația „SMURD” Galați și Inspectoratul pentru Situații de Urgență „General Eremia Grigorescu” al Județului Galați organizează , pe data de 18 februarie 2015, la sediul Universității Danubius, o simulare de evacuare în cazul unui cutremur de magnitudine mare.

Andrei TATULICI, unul dintre organizatorii al acestui eveniment, descrie scenariul propus pentru simularea cutremurului și al reacției pe care trebuie să o avem în cazul unui asemenea eveniment: ”Exercițiul pornește de la următorul scenariu: Ne aflăm în zona seismica 8, aproape de maxim și, întrucât mișcarea seismică este un eveniment imprevizibil, este necesar să cunoaștem felul în care trebuie să acționăm într-o asemenea situație, indiferent de locul în care ne aflăm: acasă, la serviciu, în locuri publice sau în mijloace de transport.

Timpul pe care îl avem la dispozitie pentru a ne proteja este foarte scurt. Din acest motiv vom încerca să realizăm un exercitiu de evacuare în caz de urgență, să învățăm metode de prim ajutor medical și resuscitare cardio-pulmonară și să învățăm să utilizăm toate tipurile de extinctoare.”

De asemenea, Gabriela CARANGHEL, coordonator al Școlii Postliceale Danubius, consideră deosebit de important un asemenea exercițiu, în special sub aspectul cunoașterii măsurilor de prim ajutor care pot salva vieți: ”Experiența mea anterioară în domeniul medical m-a învățat să mă gândesc mai mult la cel de lângă mine și să-l privesc mai atent. Am înțeles cât de importantă este viața și cât de mult contează să întinzi o mână de ajutor celui de lângă tine.

Oportunitatea pe care o am acum, aceea de a-mi aduce aportul în cadrul Asociației SMURD Galați cu care Universitatea ”Danubius” are încheiat un parteneriat, îmi dă ocazia să readuc în prim plan ”Nr. 112”. Importanța semnificației acestui număr salvator este marcată prin organizarea unei cascade de evenimente sărbătorind 11 februarie - ”Ziua Europeană a Numărului Unic 112” .

Așadar, gălățenii care se vor afla în zona Universității ”Danubius”, pe data de 18 februarie, începând cu ora 11.00, nu trebuie să intre în panică. Sirenele acustice și vizuale ale mașinilor SMURD și haosul aglomerației din jurul Universității fac parte din scenariul marelui cutremur propus de organizatorii acestui exercițiu.

Șef Birou Relații Publice,

Ana Alina IONESCU DUMITRACHE

Citeşte mai departe ...

Chipul feminin şi devenirile sale, laitmotiv al expozitiei de grafica și pictură "Contact"

 

Cafeneaua Artiştilor „La Fani”, Galaţi

Sâmbătă, 31 ianuarie 2015

La doar 27 de ani, ALDYN, absolvent al Facultății de Comunicare și Relații Internaționale din cadrul Universității ”Danubius” din Galați, este recunoscut pentru expozițiile deosebite de grafică și de pictură, operele sale fiind apreciate de iubitorii de artă realistă și suprarealistă.

 

 

"Expoziţia „Contact” este o expoziţie prin care am încercat să surprind acea legătură, sau mai bine zis acel „contact” care se

stabileşte între noi şi imaginar. Ea surprinde şi zugrăveşte în cele mai neaşteptate forme şi culori, ideile şi fantasmele care se nasc în imaginaţia noastră dar care nu au curajul şi poate şi nici forţa să devină Realitate".

Expoziţia mizează pe laitmotivul chipului feminin şi pe devenirile sale. Fiecare tablou este o reinterpretare a acestui chip feminin, cu notă de universalitate, care nu face altceva decât să mă obsedeze şi să dobândească de fiecare dată nuanţe şi expresii tot mai variate.

Operele care fac tema acestei reprezentaţii suprarealiste, cu influenţe cubiste şi biomecaniste, sunt dintre cele mai variate.

De la opera simbolistă „Animozitate”, şi „Puzzle-ul uman”, cu aceleaşi influenţe, până la opera cubistă „Dezvăluire”, c

are este prin excelenţă tot un puzzle, şi trecând prin bine-cunoscuta „Viitoare Evă”, imaginată de scriitorul francez Villiers de L’Isle-Adam, în romanul cu acelaşi titlu, care de altfel mi-a şi inspirat cele două opere, intitulate „Monochrome” şi „Jocul”,

şi ajungând într-un final la „Demonul feminin”

realizat într-o nuanţă terifiantă de sepia, sau la „Suflările de Artă”, existente pretutindeni în jur, ori la „Visul Biomecanic”,

pentru care am imaginat nenumărate schiţe şi variante digitale; expoziţia se prezintă ca un tot, ce îi oferă privitorului posibilitatea de a evada din cotidian şi a pătrunde într-o cu totul altă lume; pentru că de la Realism la Suprarealism nu este decât un pas, o punte peste care îţi

este cel mai adesea permis să treci, şi trecând, nu faci altceva decât să reinterpretezi aspectele existenţei şi să stabileşti „Contactul”.

 

 Șef Birou Relații Publice,

Ana Alina IONESCU DUMITRACHE

Citeşte mai departe ...

Participă la trendence Graduate Barometer 2015 – Ediția Europa!

 

Stimată studentă/Stimate student,

Ai fost recent invitat/ă să participi la trendence Graduate Barometer 2015 – Ediția Europa.

Acest studiu include întrebări despre cât de mulțumit/ă ești de programul tău de studii și ce așteptări ai de la viitoarea ta carieră. Răspunsurile tale sunt foarte importante pentru universitățile și angajatorii de top din întreaga Europă!

Dorim să îți mulțumim dacă ai completat chestionarul studiului nostru. Dacă nu, aceasta este o ocazie excelentă de a participa! Bineînţeles, poţi distribui mesajul mai departe către colegii şi prietenii tăi studenţi, care ar putea fi interesaţi să participe la studiu.

Chestionarul este rapid si ușor de completat. În plus, poți participa acum într-un mod confortabil si sigur și prin intermediul unui dispozitiv mobil (smartphone, tabletă etc.).

Răspunsurile tale vor fi anonime iar datele tale personale vor fi protejate în mod legal.

La sfarșitul chestionarului vei avea ocazia să îți compari răspunsurile cu rezultatele altor studenți din Europa. În plus, vei avea șansa să câștigi unul dintre următoarele premii:

5 x 2.250 RON vouchere BestChoice Europe eShop

10 x 900 RON vouchere BestChoice Europe eShop

Pentru a completa chestionarul, accesează acest link:www.trendence-gradbarometer.eu

Mai poţi participa latrendence Graduate Barometer până la începutul lunii februarie 2015!

Multumim pentru implicare!

Sef Birou Relatii Publice,

Ana Alina IONESCU DUMITRACHE

Citeşte mai departe ...

Participă la TEDxGalaţiED!

21 februarie 2015, Universitatea ”Danubius”, Aula Magna

 

Gălățenii interesați de viitorul EDucației din România sunt invitați să participe la evenimentul independent TEDxGalaţiED, având astfel posibilitatea de a se implica în dezvoltarea unor inițiative noi în acest domeniu.

În cadrul acestui eveniment, împreună cu invitații speciali, modele educaționale de succes, participanții au posibilitatea de a dezbate influența pozitivă și suflul inovativ aduse educației prin proiectele, metodele şi oamenii care produc schimbări remarcabile în România.

Conferința cu tema Education in a Colorful Spectrumorganizată sub egida TEDxGalaţiED se va desfășura pe data de 21 februarie, începând cu ora 10.00 si cuprinde patru sesiuni: Culori personale, Culori pentru grup, Culori pentru prisma de cristal și Un curcubeu la orizont.

Taxa de participare este de 100 Ron.

AGENDA EVENIMENTULUI

Șef Birou Relații Publice,

Ana Alina IONESCU DUMITRACHE

 

 

Citeşte mai departe ...

LICENȚĂ PENTRU PIAȚA MUNCII: CORELARE DIRECTĂ ÎNTRE CERINȚELE PIEȚEI MUNCII ȘI COMPETENȚELE ABSOLVENTULUI DE DREPT

Prima sesiune de formare a cadrelor didactice pentru un  programul de licență în domeniul Drept adaptat cerințelor pieței muncii

Douăzeci și cinci de cadre didactice din cadrul Facultății de Drept a Universității ”Danubius” au participat la prima sesiune de formare din cadrul proiectului Licență pentru piața muncii, proiect implementat de Universitatea Danubius în parteneriat cu Transparency International Romania, sesiune care s-a desfășurat în zilele de 23 și 24 ianuarie la Universitatea ”Danubius”.

Acest proiect răspunde obiectivului Strategiei europene privind ocuparea forței de muncă de a dezvolta o forță de muncă abilitată și competentă, prin îmbunătățirea calității și performanței sistemelor de educație si formare profesională la toate nivelurile.

Proiectul, aflat în implementare din luna mai a anului trecut, urmărește îmbunătățirea calității și relevanței ofertei educaționale în învățământul superior prin acțiuni inovatoare destinate asigurării calității procesului educațional și adaptării lui la exigențele pieței muncii.

În acest sens, prin cele 18 sesiuni de formare a profesorilor Facultății de Drept din cadrul Universității ”Danubius”, se urmărește adaptarea și actualizarea programului de licență în domeniul Drept potrivit cerințelor în continuă schimbare ale pieței muncii astfel încât, absolvenții noului program de licență să își găsească un loc de muncă în aria de competențe dobândite.

Keyspeakerii primei sesiuni de formare, Conf. univ. dr. Victor ALISTAR, CEO – Transparency International Romania și Conf. univ. dr. Radu POPESCU, avocat şi cadru didactic în învăţământul juridic superior, au adus în centrul dezbaterilor aspecte referitoare la:

-                  Identificarea valorilor comune și transpunerea acestor valori în curriculumul noului program de licență în domeniul Drept;

-                 Importanța introducerii unei componente de etică și conformitate în curriculum;

-                 Competențe necesare în păstrarea unui loc de muncă pentru un absolvent de Drept;

-                 Provocări întâlnite de către absolvenţi în găsirea şi păstrarea unui loc de muncă, din punct de vedere al competenţelor.

Pentru soluționarea problemelor identificate în cadrul primei sesiuni de formare a celor 25 de cadre didactice din cadrul Facultății de Drept a Universității ”Danubius” au fost formulate propuneri și recomandări pentru modificarea curricumului noului program de licență în domeniul Drept.

Înainte de începerea acestor sesiuni de formare, experții de curriculum din cadrul proiectului Licență pentru piața muncii au realizat un studiu privind cererea de competente, în vederea actualizării unui program de licență în domeniul Drept. Astfel, în vederea asigurării unei corelări directe între oferta educațională și cerințele pieței muncii, reprezentanții mediului de afaceri din zona de Sud- Est au fost implicați în identificarea competențelor pe care trebuie să le dobândească absolventul de Drept.

În luna octombrie a acestui an va fi lansat noul program de licență al cărui curriculum este bazat pe două component esențiale: cererea pieței muncii și totalitatea instrumentelor folosite în sistemul judiciar European.

Potrivit managerului acestui proiect, Lect. univ. dr. Monica POCORA: ”Efectele acestui proiect, pe termen lung, vizează pe de o parte, asigurarea unei pregătiri complexe a studentilor Facultății de Drept – membrii grupului tinta, prin care se furnizează competențe favorizatoare accederii la o profesie din sistemul judiciar, iar pe de altă parte, se realizează dezvoltarea continuă, valorificarea competențelor, stimularea metodicii predării prin instrumente interactiv-aplicative a persoanelor implicate în programul de licență în domeniul Drept – de asemenea, categorie distinctă a grupului țintă.”

GALERIE FOTO

 

Șef Birou Relații Publice,

Ana Alina IONESCU DUMITRACHE

Citeşte mai departe ...

CONFERINȚA INTERNAȚIONALĂ: INTEGRAREA EUROPEANĂ: REALITĂȚI ȘI PERSPECTIVE (EIRP 2015)

Centrul Internaţional de Conferinţe “Danubius” (Danubius ICC) vă invită la unul dintre cele mai importante evenimente ştiinţifice internaţionale: A zecea ediţie a Conferinţei internaționale: Integrarea Europeană – Realităţi şi Perspective (EIRP), care va avea loc  la Universitatea “Danubius” în data de 15 mai 2015.

Evenimentul este organizat în parteneiat cu Universitatea Camerino, Italia.

În cadrul evenimentului va avea loc și ceremonia de acordare a Titlului de Doctor Honoris Causa domnului Prof. Univ. Dr. Shawn CHEN, Fondator al Universității Internaționale Sias, China și Președinte al Asociației Universităților din Asia și din Pacific (AUAP), Asociație din care face parte și Universitatea ”Danubius” din Galați.

La această ediție a Conferinței internaționale EIRP și-au anunțat participarea personalități academice din Statele Unite ale Americii, Rusia, China și Coreea de Sud.

Principalele teme ale dezbaterilor Conferinţei EIRP 2015  sunt :

  1. Ştiinţele Juridice în Noul Mileniu;
  2. Riscuri şi Performanţă în Economia Europeană;
  3. Dimensiuni Interdisciplinare ale Ştiinţei Comunicării;
  4. Globalizare şi Diversitate Culturală;
  5. Cetăţenia Europeană şi Administraţia Publică;
  6. Calitatea în Educaţie: Internaţionalizarea Asigurării Calităţii  şi Managementul Învăţământului Superior într-o Societate Globalizată
  7. Învăţământul Superior Antreprenorial şi Progresul Economic
  8. Structuri transnaţionale şi Europeism;
  9. Pre-Accession Strategies of the Associated Countries;
  10. Tinerii de astăzi – Generaţia Dezvoltării Globale – secţiune specială pentru studenţi şi masteranzi.

Toate lucrările acceptate vor fi publicate în volumul Conferinţei, EIRP Proceedings, ISSN 2067 – 9211, inclus în baze de date internaţionale (BDI).

Detalii despre termene, conţinut şi taxa conferinţei, găsiţi pe site-ul Conferinţei  EIRP 2015.

 

Șef Birou Relații Publice,

Ana Alina IONESCU DUMITRACHE

Citeşte mai departe ...

STUDENȚII ȘI-AU ALES REPREZENTANȚII ÎN STRUCTURILE DE CONDUCERE

Vocea studenților danubieni, membri cu drepturi depline ai comunității universitare Danubius și parteneri în procesul de învățământ, este auzită la nivelul structurilor de conducere prin reprezentanții lor, aleși de studenți, în fiecare an.

În urma alegerilor reprezentanților studenților în structurile de conducere – Consiliile facultăților, organizate pe data de 15 ianuarie de Liga Studenților Danubius, au fost aleși următorii studenți:

Georgiana NOROCEA, studentă în anul II la Facultatea de Drept, vicepreședinte în cadrul LSD.

Aurora BULIMAR, studentă în anul I la Facultatea de Științe Economice, specializarea Economia Comerțului, Turismului și Serviciilor.

Studenții aleși au dreptul de a-și exprima liber punctul de vedere, de a avea acces la orice informație și procedură privind organizarea, implementarea și evaluarea educației din universitate precum și dreptul de a solicita sprijin din partea universității în cazul în care, studentul, prin excercitarea drepturilor și obligațiilor sale consider că este amenințat sau discriminate de către un membru al comunității academice sau de personalul acestei instituții.

 

Felicitări și mult succes!

 

Șef Birou Relații Publice,

Ana Alina IONESCU DUMITRACHE

Citeşte mai departe ...
Abonează-te la acest feed RSS

Stai Conectat

captcha  

Sus