Noutati

COMUNITĂȚI VIRTUALE ÎN EPOCA REGULAMENTULUI GENERAL PRIVIND PROTECȚIA DATELOR. CONFERINTA ȘTIINȚIFICĂ NATIONALA

AFIS GDPR BFacultatea de Drept a Universității ”Danubius”, Institutul de Cercetări Juridice din cadrul Academiei Române – Centrul de Studii de Drept European (CSDE) și Asociația Română de Drept și Afaceri Europene (ARDAE) organizează a doua ediție a conferinței științifice naționale cu tema Comunități Virtuale în Epoca Regulamentului General privind Protecția Datelor – ”Drepturile persoanei vizate”, eveniment care va avea loc marți, 13 noiembrie 2018, începând cu ora 11.30, în sala Senatului Universității ”Danubius” din Galați.

Ediția 2018 a acestui eveniment științific propune participanților dezbateri de maxim interes pentru cetățeanul european - persoana vizată în limbajul Regulamentului General privind Protectia Datelor (GDPR) în contextul noii arhitecturi instituționale, conceptuale și noilor mecanisme juridice care au fost introduse și sunt utilizate la nivelul Uniunii Europene în materia protecției datelor cu caracter personal în cadrul comunităților virtuale.

Citeşte mai departe ...

FII BURSIER ERASMUS+! OPORTUNITĂȚI DE STUDIU ȘI DE PRACTICĂ ÎN ZECI DE STATE!

AFIS ERASMUS OCTOMBRIE 2018Anunt Selectie Studenti KA103 pentru anii universitari 2018-2019 si 2019-2020

Dragi studenti,

Universitatea „Danubius” organizează o noua selecție a studenților care vor beneficia de burse Erasmus+ de studiu în anii universitari 2018-2019 si 2019-2020 si de plasament in vara anului 2018 - 2019

Prin intermediul programului Erasmus+, studenții selectați pot studia un semestru/ un an universitar sau desfășura mobilități de plasament la una dintre instituțiile membre ale Programului Erasmus+ din Europa, sau, in cazul mobilităților de plasament, la o companie eligibilă.

Beneficiile unei experiențe Erasmus+

Experiența dobândită facilitează angajarea și dezvoltarea carierei, oferă posibilitatea aprofundării și a învățării unei limbi străine, stimulează dobândirea unor competențe interculturale și acumularea de informații de specialitate, permite contactele cu un nou mediu academic, cu profesorii și colegii din universitatea-gazdă cât și descoperirea unui nou spațiu cultural.

Studenții Erasmus au posibilitatea de a fi “ambasadori” ai universității și țării lor, de a acționa și de a decide pe cont propriu, de a dobândi experiență academică și de a-și face prieteni noi, din țări diferite.

Etapele selecției sunt următoarele:

1. Termen depunere dosare: in fiecare zi de luni, interval orar 8:00-16:00, la Compartimentul Erasmus+, Sala A3; se vor primi dosare de selecție până la completarea tuturor locurilor disponibile.

Locurile se vor ocupa in ordinea înscrierii, cu condiția îndeplinirii tuturor criteriilor de selecție.

2. Interviu de selecţie.Data susținerii interviului de selecție va fi stabilită săptămânal, în funcție de numărul de dosare depuse și va fi comunicată prin email candidaților.

Interviul va avea loc la Compartimentul Erasmus+, Sala A3;

3. Test de limbă străină. (Se susține în cazul în care candidatul nu deține certificat de competență lingvistică.) Testul va fi susținut la limba engleză.

Data susținerii testului de limbă străină va fi stabilită după interviul de selecție si va fi comunicata candidatilor prin email

 

 

 Documente necesare pentru dosarul de candidatura:

- CV Europass (în limba engleză);
- Scrisoare de intenţie (în limba engleză);
- Situaţie şcolară (in original);
- Certificat lingvistic (în copie) – daca studentul nu detine un astfel de certificat, acesta va sustine, conform calendarului selectiei un test de competenta lingvistica

-Declaratie-tip (acest formular se poate obtine de la Compartimentul Erasmus+, sala A3)

-Formular-tip de inscriere la concursul de selectie (acest formular se poate obtine de la Compartimentul Erasmus+, sala A3)

 Punctajul va fi calculat astfel:

- Media generală a rezultatelor academice obţinute până la ultima sesiune inclusiv: 50% din punctaj

- Competenţe lingvistice în limba engleză: 30% din punctaj

- Interviu: 20% din punctaj

Condiţii de participare la selecţia pentru mobilitățile Erasmus+ de studiu:

Citeşte mai departe ...

REPUTATUL PROFESOR ȘI FILOSOF ȘTEFAN AFLOROAEI, DOCTOR HONORIS CAUSA AL UNIVERSITĂȚII ”DANUBIUS”

 

DHC NOIUniversitatea „Danubius” din Galaţi, la propunerea Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Internaţionale şi a Domnului Rector, Conf. univ. dr. Andy PUŞCĂ, a decis – printr-un gest care onorează, dar prin care se şi onorează pe sine – să acorde astăzi titlul de Doctor Honoris Causa unui reputat reprezentant al domeniului umanist, Profesorului şi Filosofului Ştefan Afloroaei. (LAUDATIO, prezentat  de către domnul Conf. univ. dr. Cristinel MUNTEANU).

DHC CRISTINEL

Domnul Prof. univ. dr. Ștefan AFLOROAEI este profesor univ. dr. în Departamentul de Filosofie, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, membru corespondent al Academiei Române (din 2015) și conducător de doctorat din 1997, în domeniul Filosofie, specializarea MetafizicăşiHermeneutică, în cadrul Facultăţii de Filosofie şi Ştiinţe Social-Politice, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi.

Ceremonia de acordare a titlului de Doctor Honoris Causa care avut loc miercuri, 24 octombrie, în Sala Senatului Universității ”Danubius”, a fost deschisă de către doamna Conf. univ. dr. Mirela ARSITH, Președinte al Senatului Universității ”Danubius”.

 dhc e

Onorat de invitația de a face parte dintr-o comunitate academică aparținând unei universități aflate sub semnul vitalității în care a remarcat oameni tineri care continuă ce s-a așezat aici, o universitate care poate fi luată ca exemplu în mediul nostru academic și care a realizat, într-o manieră absolut onorantă, confruntarea cu timpul și cu istoria, domnul Profesor univ. dr. Ștefan AFLOROAEI a declarat recunoștință membrilor comisiei de realizare a Laudatio și dorința de a răspunde acestui titlu ”pretențios și greu de dus” prin implicarea domniei sale în comunitatea academică Danubius.

FLORIAN NUTA LAUDATIO copy

Diploma de Doctor Honoris Causa a fost citită de către domnul Conf. univ. dr. Florian NUȚĂ, Prorector cu cercetarea științifică.

 DHC DIPLOMA copy

Invitații speciali ai acestui eveniment domnul Prof. univ. dr. pr. Gheorghe POPA, Directorul Şcolii Doctorale din cadrul Facultăţii de Teologie Ortodoxă, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi și domnul Prof. univ. dr. George BONDOR, Directorul Şcolii Doctorale din cadrul Facultăţii de Filosofie şi Ştiinţe Social-Politice, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, membri ai Comisiei de elaborare a Laudatio, au transmis mesaje emoționante ”maestrului” creator al unei catedre de hermeneutică, inițiator al Centrului de Hermeneutică, Fenomenologie și Filosofie practică.

DHC PARINTE

Exprimându-și bucuria și emoția de a participa la acest eveniment, domnul Prof. univ. dr. pr. Gheorghe POPA a mărturisit publicului că a învățat, printre altele, de la domnul Prof. univ. dr.Ștefan AFLOROAEI”sufletul culturii este cultura sufletului” .

 

DHC BONDOR copy copy

O intervenție deosebită a avut și domnul Prof. univ. dr. George BONDOR , domnia sa prezentându-l pe maestrul Ștefan AFLOROAEI atât în sens socratic, omul care scoate din ceilalți, blând și elegant, adevărul și bucuria de a se descoperi pe sine, cât și în sensul clasic al cărturarului care scrie zilnic, pe măsură ce citește, iar gândul propriu se întrepătrunde cu gândul autorilor cu care se delectează și despre maestrul pentru care filosofia este un mod de viață.

DHC SALA

Așadar, începând de astăzi, Universitatea ”Danubius” a integrat, cu onoare și bucurie, în comunitatea sa academică pe domnul Prof. univ. dr. Ștefan AFLOROAEI, pentru:

• cercetarea problematicii complexe a sensului şi fundamentarea riguroasă a hermeneuticii filosofice; • dezvoltarea domeniului filosofiei limbajului prin examinarea atentă a multiplelor dimensiuni ale logos-ului; • studierea filosofiei româneşti şi evidenţierea – în context european – a meritelor unor iluştri gânditori români (Dimitrie Cantemir, Constantin Noica, Eugeniu Coşeriu şi alţii); • dezvoltarea studiilor de imagologie (prin surprinderea imaginii „celuilalt” în cultura noastră); • identificarea componentei metafizice din existenţa umană „de toate zilele”; • clarificarea unor aspecte legate de noţiuni precum «absurdul» şi «non-sensul»; • studierea interdisciplinarităţii şi a problemelor de logică a ştiinţei; • cercetarea (dar şi cultivarea exemplară) a relaţiei paidetice dintre maestru şi discipol în filosofie.

 

 

 

Purtător de cuvânt –Universitatea ”Danubius”,

Ana Alina IONESCU DUMITRACHE

Citeşte mai departe ...

ANUNȚ DE SELECȚIE A GRUPULUI ȚINTĂ aferent proiectului ”Spre angajare, prin practică”

poza proiect

ANUNȚ DE SELECȚIE A GRUPULUI ȚINTĂ

aferent proiectului ”Spre angajare, prin practică”

Asociația Profesională Patronatul Român din Industria de Mecanică Fină, Optică și Mecatronică – Apromeca, în parteneriat cu Universitatea "Danubius" din Galați, Universitatea "Valahia" din Târgoviște și S.C. Indice Consulting and Management S.R.L., au demarat din data de 23 august 2018 implementarea proiectului “Spre angajare, prin practica”. Proiectul are o duratăde 24 luni, desfășurându-se în perioada 23 august 2018 – 22 august 2020.

Obiectivul general al proiectului este facilitarea tranziției de la educație la piața forței de muncă pentru 235 de studenți din regiunile Sud-Est și Sud-Muntenia prin dezvoltarea de competențe profesionale și transversale cerute pe piața muncii, contribuind la creșterea numărului de studenți care își găsesc un loc de muncă ca urmare a participării la activitățile proiectului.

Obiectivele specifice sunt:

OS 1 - Consilierea profesională axată pe dobândirea de competențe ce răspund necesităților pieței muncii, a 235 de studenți.

OS 2 - Consolidarea/continuarea parteneriatelor existente intre universitati și agenți economici (parteneri de practică).

OS 3 - Cresterea numărului de parteneriate de practică prin încheierea a 20 noi parteneriate ale universităților cu agenți economici (parteneri de practică).

OS 4 – Creșterea accesului la programele de învățare la locul de muncă pentru studenți prin organizarea și derularea a 235 de stagii de practică.

OS 5 - Valorificarea competențelor profesionale ale studenților prin organizarea a 4 concursuri / competiții.

Grupul ţintă este reprezentat de:

  • 235 de studenți cu domiciliul/rezidența în regiunile Sud Est și Sud Muntenia.

Cei 235 de studenți provin atât din mediul urban (aproximativ 215 studenți) cat și din mediul rural (aproximativ 20 studenți), atât de la Universitatea "Danubius" din Galați (165 studenți) cât și de la Universitatea "Valahia" din Târgoviște (70 studenți).

Condiții de eligibilitate

La selecție pot participa studenții care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii de eligibilitate:

  • Sunt înmatriculați în anul universitar 2018- 2019 în cadrul Universității Danubius din Galați, Partener 1 în cadrul prezentului proiect, la Facultatea de Drept;
  • Au domiciliul în mediul rural sau urban, în Regiunea de Sud-Est a României;
  • Sunt cetățeni români sau ai unui stat membru al Uniunii Europene;
  • Au disponibilitatea de a participa la activităţile prevăzute în Proiect;
  • Nu au beneficiat de finanţare prin alte proiecte pentru servicii de consiliere vocațională și/sau de efectuare a stagiului de pregătire practică.
  • Sunt de acord cu utilizarea şi prelucrarea datelor cu caracter personal furnizate în procedura de selecţie.

Dosarul de înscriere cuprinde:

IMPORTANT:

  • Documentele necesare pentru includerea în grupul ţintă se pot descărca accesând www.univ-danubius.ro sau se pot ridica de la expertul grup țintă.
    • Candidatul va completa dosarul cu toate documentele solicitate şi va semna fiecare anexă.
    • Dosarul de candidatura se depune la Expertul Grup Țintă.
    • Comisia de selecţie va verifica îndeplinirea cerinţelor privind conţinutul dosarului de candidatură şi a criteriilor de eligibilitate.
    • Vor fi acceptaţi doar candidaţii care îndeplinesc condiţiile de eligibilitate prezentate anterior şi au dosarele complete.

Informaţii suplimentare se pot obține de la:

Andra MARCU

Expert Grup Țintă

Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

 

„Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020”

Citeşte mai departe ...

Expert achizitii publice (cod COR 214946). Program de formare - specializare

AFIS EXPERT ACHIZITII PUBLICE copyUNIVERSITATEA DANUBIUS GALAȚI autorizată de Autoritatea Națională pentru Calificări-ANC și înscrisă în Registrul Național al Furnizorilor de Formare Profesională a Adulților

organizează

programul de formare – SPECIALIZARE

pentru ocupația

EXPERT ACHIZIȚII PUBLICE

Cod COR - 214946

 

CERTIFICAT DE ABSOLVIRE eliberat de Autoritatea Națională pentru Calificări-ANC și recunoscut de Ministerul Muncii și Justiției Sociale şi de Ministerul Educaţiei Naţionale

Când și unde va avea loc programul de formare?

În zilele de 27-28 octombrie și 10-11 noiembrie 2018, cu începere de la orele 9.00,la sediul Universității Danubius din Galați (b-dul Galați nr. 3, sala A38-etaj 3).

Cu cine?

Lector - d-na Florentina DRĂGAN

Cui se adresează?

Angajaților din cadrul operatorilor economici, funcționarilor publici din administrația publică, specialiștilor din sectorul privat încadrați în compartimente cu atribuții în procesul de achiziții publice finanțate din fonduri publice naționale sau europene, precum și altor persoane interesate de domeniul achizițiilor publice.

De ce să particip?

Tematica evenimentului vizează analize, dezbateri, soluții și aplicații practice fiind adaptată modificărilor legislative ale anului 2018 și se referă la:

- noutățile în domeniul achizițiilor publice/sectoriale/concesiuni;

- elementele de noutate din cadrul procedurii de soluționare a contestațiilor pe cale administrativ jurisdicțională sau pe cale judiciară;

- aspecte teoretice și practice.

Ce obțin în urma participării la programul de formare?

-Dobândirea de informații și concepte specifice domeniului achizițiilor publice;

-Identificarea elementelor de noutate din domeniul achizițiilor publice/sectoriale/concesiuni – clarificări și modificări emise de Agenția Națională pentru Achiziții Publice;

-Însușirea de noțiuni care îmi vor permite:

  • analizarea legislaţiei aplicabile specifice;

  • planificarea procesului de achiziţie publică;

  • derularea procedurilor de atribuire.

-CERTIFICAT DE ABSOLVIRE eliberat de Autoritatea Națională pentru Calificări-ANC și recunoscut de Ministerul Muncii și Justiției Sociale şi de Ministerul Educaţiei Naţionale

Competențele dobândite și înscrise în suplimentul descriptiv al certificatelor eliberate de ANC, în conformitate cu prevederile OG nr. 129/2000 republicată:

  • Comunicarea interpersonală

  • Perfecţionarea pregătirii profesionale

  • Utilizarea calculatorului

  • Coordonarea muncii în echipă

  • Negocierea în cadrul procedurilor de atribuire

  • Elaborarea documentelor de specialitate

  • Analizarea legislaţiei aplicabile specifice

  • Acordarea consultanţei de specialitate

  • Planificarea achiziţiilor publice

  • Derularea procedurilor de atribuire

  • Finalizarea procedurilor de atribuire

-CERTIFICAT DE PARTICIPARE eliberat de UNIVERSITATEA DANUBIUS (oferă posibilitatea obținerii de reduceri în cazul participării la alte programe de formare continuă organizate de Centrul de Formare Continuă-Danubius International Business School, Universitatea Danubius Galați)

Condiții de îndeplinit:

  • absolvent de studii superioare;

  • pregătirea și susținerea unui proiect a cărui tematică va fi stabilită de către formator;

  • prezența în toate zilele cursului și în ziua examinării stabilită de comisia de evaluare.

Tarife și reduceri:

-Tariful de participare la programul de formare este de 950 lei/ participant (inclusiv TVA)

Tariful cuprinde participarea la programul de formare, certificarea ANC, materiale informative (în format de hârtie și electronic), suport de curs, pauză de masă și pauze de cafea.

-Tariful de participare la programul de formare va fi de 750 lei/ participant (inclusiv TVA) în cazul în care:

  • participă minim 3 persoane din cadrul aceleiași instituții/societăți/organizații;

  • sunteți absolvent sau frecventați în prezent o formă de învățământ la Universitatea Danubius.

NUMĂRUL DE LOCURI ESTE LIMITAT

Rezervarea locului se face în baza formularului de înscriere,

transmis până cel mai târziu pe 24 octombrie 2018

pe adresa de e-mailAceastă adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Persoană de contact pentru detalii suplimentare:

d-na Viorela Laura KOVÁCS, tel. 0737616042, 0372361175

Citeşte mai departe ...

Toleranţa. Abordări interdisciplinare. Invitatie la masa rotunda


 afis msa rotunda TOLERANTA

 

Miercuri, 31 octombrie, ora 11.00, în sala Senatului Universității ”Danubius”, Centrul de Studii și Cercetări Danubiene (CSCD) din cadrul din cadrul acestei universități are deosebita plăcere de a vă invita să participați la o masă rotundă cu o temă actuală, de maxim interes pentru societatea românească: ”Toleranţa. Abordări interdisciplinare.”

 

Printre temele propuse de organizatori amintim:

• toleranţa în domeniul economic;

• toleranţa din perspectiva comunicării interculturale;

• toleranţa ca respect faţă de celălalt (o perspectivă imagologică);

• toleranţa în raport cu minorităţile etnice, sexuale etc.;

• toleranţa la intersecţia religiilor astăzi;

• reglementări / norme (de drept juridic) tolerante / intolerante privitoare la minorităţi.

Sunt așteptați să participe la acest eveniment cadrele didactice universitare şi specialiştii / cercetătorii interesați de această problematică.

 

Speakeri:

Conf. univ. dr. Andy Corneliu Puşcă

Conf. univ. dr. Florian Nuţă

Conf. univ. dr. Cristinel Munteanu

Conf. univ. dr. Emil-Razvan Gâtej

Lect. univ. dr. Fănel Teodoraşcu

 

 

Purtător de cuvânt- Universitatea ”Danubius”,

Ana Alina IONESCU DUMITRACHE

Citeşte mai departe ...

Galați, învață să practici-practică să înveți ! Invitatie la Conferinta de lansare a proiectului

 

afis deschidere proiect LUGERA

 

sigla proiect sus

 

INVITAȚIE

CONFERINȚĂ LANSARE PROIECT

08.10.2018

Galați, învață să practici-practică să înveți !

LUGERA & MAKLER ROMÂNIA SRL, în calitate de Solicitant, în parteneriat cu UNIVERSITATEA DANUBIUS GALAȚI,

Vă invită la Conferința de lansare a proiectului “Galați, învață să practici-practică să înveți!”, POCU/90/6.13/6.14/107799, proiect cofinanțat din Fondul European Structural și de Investiții prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.

Evnimentul va avea loc luni, 08 octombrie 2018, cu incepere de la ora 14.00, in Sala Senatului a Universitatii Danubius din Galati (Bd. Galati nr. 3).

La eveniment vor participa actori cu rol principal în desfășurarea de stagii de practică și facilitarea tranziției de la școală la viața activă, precum: persoane din grupul țintă, reprezentanți ai instituțiilor de învățământ, agenți economici în calitate de parteneri de practică și potențiali angajatori și nu în ultimul rând, mass-media.

În cadrul evenimentului vor fi prezentate activitățile pe care proiectul “Galați, învață să practici-practică să înveți!” le desfășoară. Proiectul vizează creșterea gradului de ocupare pentru 250 de studenți înscriși în învățământul superior din Regiunea Sud-Est, ca urmare a accesului la activități de învățare la un potențial loc de muncă, cu precădere în sectoarele economice cu potențial competitiv conform SNC și SNCDI.

Scopul proiectului urmează să fie atins pe de o parte, prin oferirea de servicii de consiliere și orientare profesională pentru 250 de studenți, axate pe dobândirea de competențe care răspund necesităților pieței muncii, iar, pe de altă parte, organizarea și derularea programelor de practică și învațare la locul de muncă cu precădere în sectoarele economice cu potențial competitiv conform SNC și SNCDI.

Detalii suplimentare se pot obține de la:

MUSTATA Catalin

Manager proiect

e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

BUZATU Diana Nicoleta

Consilier diseminare informații

e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.,

telefon: 021 318 7120

sigla proiect jos

Citeşte mai departe ...
Abonează-te la acest feed RSS

Stai Conectat

captcha  

Sus